אופק נשי:

אופק נשי” הוקם בשנת 2008 במטרה להעניק עזרה לנשים שורדות רחוב הלכודות במעגל הזנות והסמים, ולסייע בשיקומן.
“אופק נשי” הוא אמירה חברתית ואנושית הטוענת כי אנו מפסיקים להתעלם מהניצול, מהטראומות ומהגיהינום שנשים שורדות רחוב חוות, ומושיטים יד מסייעת בפעם הראשונה באופן אמיתי, ליציאה ממעגל הזנות.
“אופק נשי” הוא בית, מיטה חמה וארוחה. הוא מקום שכל אישה הנמצאת בזנות או מעוניינת לפתוח דף חדש תוכל למצוא בו מקום לעצמה.

אתר אינטרנט

טלפון – 04-8524237

 

דירת חירום

דירת החירום של “אופק נשי” בחיפה נותנת מענה של מזעור נזקים לנשים הפעילות בזנות ובשימוש בסמים/ אלכוהול. אישה בזנות תקבל מחסה בדירת החירום ללא צורך בהפניה, ותוכל להתגורר בה ללא תשלום.
המענים הניתנים בדירת החירום: מיטה, מקלחת, ארוחות מסודרות, שירות עו”ס – סיוע במיצוי זכויות, הפניה וליווי לגמילה, הפנייה וליווי לטיפול, תיווך עם גורמים בקהילה, כולל שירותים רפואיים. המקום המוגן מאפשר מנוחה ומציע תמיכה וייעוץ ראשוניים בהתאם לצרכיה הייחודיים של כל אישה. הליכים לקראת שיקום נעשים, למעט מקרים חריגים, בזמנה ובבחירתה של המטופלת.
דירת חירום מאוישת 24 שעות ביממה במשך כל השנה.
צוות דירת חירום: מנהלת עו”ס עופרה שילה,  עו”ס ומדריכות, סטודנטיות.
מיקום: מקום מרכזי בחיפה, נגיש מבחינת תחבורה ציבורית, קרוב לכל קופות החולים.
אופק נשי טלפון- 04-8524237

 

הוסטל

ההוסטל מיועד לספק מענה לנשים נקיות מסמים ומאלכוהול המעוניינות בשיקום וביציאה ממעגל הזנות.
משך הטיפול בהוסטל הינו כשנה במהלכה המטופלת מתגוררת בהוסטל, ומקבלת טיפול וליווי צמוד, קבוצתי ופרטני, סיוע במציאת מקום עבודה, עזרה ברכישת מקצוע או לימודים, איזון פסיכיאטרי במידת הצורך, תיווך מול משרד השיכון, ביטל”א, הוצל”פ, וקופת חולים במידת הצורך, עזרה בפנייה לקרנות סיוע בטיפולי שיניים, וכן תיווך מול גורמים טיפוליים בקהילה המעורבים בטיפול בילדים ובבני משפחה של המטופלת.
לכל מטופלת נקבעת תוכנית שיקום אישית בהתאם לצרכיה ולבקשתה.
השהות בהוסטל הינה נעשית מתוך בחירה אישית כאשר כל דיירת חותמת על חוזה עם צוות הטיפול ב”אופק נשי” בו היא מביעה את מחויבותה לתוכנית ולשמירת התקנות והכללים הנהוגים בהוסטל.
סדר היום בהוסטל הינו מובנה ומוגדר. בחלקו הראשון של היום הנשים משתתפות בפעילות של מרכז היום הכוללת לימודים, העשרה והכשרה תעסוקתית. בחלקו השני של היום הנשים משתתפות בפעילויות טיפוליות שונות הכוללות שיחות פרטניות, קבוצות טיפוליות, יציאה ל- N.A.  וכדומה.
ניהול משק הבית נעשה ע”י הנשים הגרות בהוסטל בליווי, הדרכה ותמיכה של צוות המדריכות ואם הבית.
צוות ההוסטל: מנהלת עו”ס מרינה דונסקי, עו”ס, מדריכות מנטוריות
אופק נשי טלפון- 04-8524237