יד מכוונת -עזרה חינם בביטוח לאומי

 יד מכוונת הם שירות מיסודו של המוסד לביטוח לאומי שעוזר לאנשים להגיש תביעות לביטוח הלאומי ולהתכונן לוועדות הרפואיות- בחינם.

איך זה עובד? הפונה יוצרת קשר עם יד מכוונת. הם קובעים לה פגישה עם רופא. הרופא בודק בפגישה האם יש לה את כל התיעוד הרפואי הנדרש? האם היא ביצעה את כל הבדיקות הנדרשות להוכחת התביעה (אם לא- הוא יגיד לה מה לעשות). הוא בודק איתה האם יש לה נכויות נוספות ואם כן- האם יש להן תיעוד (אם לא- יבקש ממנה להמציא תיעוד). בקיצור הוא יעשה את כל הסדר בניירת. חשוב להדגיש שהרופא מתעסק רק בניירת והוא לא מבצע בה בדיקות רפואיות כלשהן.
לאחר מכן היא תיפגש עם מזכירה שתעזור לה במילוי טופס התביעה, כולל סידור המסמכים לפי נושאים ולפי תאריכים+ תסביר לה איך הועדה הרפואית עובדת ותכין אותה מה צריך להגיד בוועדה (במה להתמקד).

 

איך יוצרים קשר עם יד מכוונת? בטלפון 2496* (קודם כוכבית ואז המספר).
עקרונית פגישה נקבע בטווח של כ- 3-4 שבועות.
הם גם נותנים ייעוץ בשיחה וידאו (יכול לעזור למי שלא רוצה להמתין עד לפגישה, או למי שגר רחוק מחיפה) (חיפה זה הסניף שמטפל בכל אזור הצפון).


אתר יד מכוונת באינטרנט

רופאים או רופאות: בצוות שלהם יש רק רופאים. מניסיון שלהם, אנשים לפעמים חוששים להגיע (לא מאמינים בביטוח הלאומי או בכל מה שקשור אליו) אבל תמיד יוצאים מהם בתחושה טובה. כמו כן, הרופא לא מבצע בדיקות רפואיות אלא רק בודק ניירת ונותן ייעוץ בע”פ.

ליווי לוועדות הרפואיות: הם עושים הכל עד שלב הוועדה. מלווה מטעם מרכז סיוע תוכל ללוות לוועדה הרפואית.