החצר הנשית:

החצר הנשית היא מרחב נשי, רב תרבותי, מגן ומעצים לנערות ונשים במצבי מצוקה וסיכון. בשנת 2003 נפתחה לראשונה חצר נשית בעיר יפו עבור נערות ונשים צעירות תושבות הערים יפו, בת ים ודרום ת”א. כיום, החצר הנשית פועלת ברחבי הארץ מתוך ערכים של צדק חברתי ושוויון הזדמנויות ומאמינה בזכותה של כל אישה ונערה למימוש עצמי בהתאם לרצונותיה, שאיפותיה וצרכיה ללא תלות במוצאה הלאומי או העדתי.

במרכז העיר חיפה, בלב שכונת הדר, פועלת חצר נשית מאז 2013.

מאז ועד היום משמשת החצר עוגן מרכזי בחייהן של נערות, צעירות ומשפחותיהן, כמו גם ציר משמעותי ברצף השירותים העירוני.

מידי יום מגיעות לחצר עשרות נערות וצעירות ממגוון גילאים, זהויות ומצבי חיים. יהודיות וערביות, עולות כותיקות.

בחצר הן פוגשות קשת רחבה של מענים והזדמנויות המותאמים לצרכים ולרצונות המשתנים והמתפתחים של אחת ואחת.

מידי יום בשעות הצהריים מתקבצות סביב שולחן האוכל עשרות נשים: נערות המגיעות מבית הספר בתום יום הלימודים; צעירות שבאות לנוח בטרם ילכו לעבודה; כאלה שהחצר מהווה את המסגרת והעוגן המרכזי בחייהן; מתנדבות מסורות המלוות אותנו לאורך זמן ונשות הצוות. כולן יושבות יחד וחולקות את ארוחת הצהריים שהוכנה במקום כמו גם את חוויות היום.

בהדרגה מתמלאת החצר נערות: חלקן זקוקות למנוחה ולמרחב לשהות עם חברותיהן, אחרות מחפשות אוזן קשבת או זקוקות לסיוע (נקודתי או מתמשך). אין יום הדומה למשנהו.

בנוסף מציעה החצר פעילויות העשרה מגוונות (כגון חוג צילום, שיעורי נגינה); תמיכה לימודית (פרטנית או קבוצתית); מענה רגשי (טיפול באמצעות תיקלוט, טיפול בדגש גוף-נפש); ליווי פרטני וקבוצתי לתעסוקה; הכנה לצה”ל ולשירות לאומי ומרכז זכויות בשיתוף עמותת איתך-מעכי.

החצר בחיפה מהווה קהילה תוססת הכוללת את הנערות והצעירות לצד מספר רב של מתנדבות.

כמו העיר חיפה בתוכה אנו פועלות, גם קהילת החצר הנשית היא רב-תרבותית. אנו חוגגות יחד את החגים המקודשים לכל הדתות. זאת לצד אירועים שהפכו למסורת: חגיגות ימי הולדת, פעילויות קיץ, הפנינג חזרה לבית הספר.

קהילת החצר הנשית מושתתת על יחסים עמוקים הנוצרים בין הצוות והנערות ובינן לבין עצמן. בתוך כך כל אחת מקבלת את האפשרות להעזר בהתאם לצרכיה ולתרום מיכולותיה. לאורך השנים נוצרה בחצר קבוצה של בוגרות שממשיכות ללוות את המקום ואת הנערות מתוך שותפות משמעותית.

רח’ בן יהודה 29, חיפה
טל. 04-6251919

 אתר אינטרנט